راهنمای آموزشی سرویس کولر گازی و نحوه ی شستشوی پنل خارجی آن به صورت کامل

همان طور که در مقالات گذشته هم ذکر کردیم , خدمت کردن به موقع کولر گازی یکی مساله فراوان مهمی است که سبب ساز نگهداری سالم و بازدهی کولرگازی می شود . با وجود این اهمیت بسیار بالا , خدمت کردن یک کولر گازی کاری دوچندان راحت است و در صورتی‌که اندکی تخصص فنی داشته باشید میتوانید به راحتی و در خانه خود کولرگازی را خدمت کرده و مراجعه به یک خدمت کار کولر غنی گردید . خدمت کولر گازی به دو بخش بخش اعظم تقسیم می شود . بخش اول شستشوی پنل داخلی کولر گازی است که کارشناسان دکان اینترنتی یکنام پیش از این در مقاله ای غیر وابسته و به طور مفصل در زمینه ی آن بحث کرده اند و میتوانید مقاله اموزش سرویس و شستشوی پنل داخلی کوار گازی را مطالعه کنید .

 آموزش سرویس کولر گازی

بخش دوم سرویس کولرهای گازی مرتبط با شستشوی پنل خارجی کولرهای گازی یا این که به عبارتی کندانسور آن‌ها است . در‌این مقاله قصد داریم به طور مفصل راجع‌به شیوه خدمت و شستشوی قسمت بیرونی کولر گازی دعوا نماییم . کارشناسان مغازه اینترنتی یکنام در‌این مقاله شیوه شستشوی کندانسور کولر گازی را به دو صورت یادگرفتن داده اند . بخش نخستین منحصربه‌فرد افرادی است که تماما مبتدی و تازه کار بوده و با مساله فنی اصلا شناخت ندارند . یادگرفتن دوم هم مربوط به افرادی است که تا حدودی با مساله فنی شناخت دارا‌هستند و قوی به انجام شغل های فنی می‌باشند . به‌دنبال این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید کولر گازی خویش را سرویس و منزه فرمائید تا خرید کولر گازی خویش را شادی بخش تر کنید .

یاد آوری : قبلی از انجام هر اقدامی حتما کولر گازی خویش را از برق جدا فرمایید . برای انجام این کار میتوانید دوشاخه کولر را از پریز برق جدا نمائید و یا این که فیوز مرتبط با کولر گازی را جدا فرمایید .

سرویس کولر گازی

آموزش نخست : مخصوص اشخاص تازه کار

در شرایطی‌که شما قسمتی از اشخاصی می‌باشید که شناخت نخستین با مساله فنی را ندارند , گشوده نیز ضروری نیست درباره ی سرویس کولر گازی خویش نگران باشید . با رعایت مساله و اصول اول ای که به‌دنبال گفته می شود می‌توانید سرمادهی بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری را از کولر گازی خویش اخذ فرمائید و مصرف برق در خانه خویش را هم به شدت کاهش دهید . آموزش تصویری چگونگی پاکسازی فیلتر کولر گازی بصورت مرحله ای

شکل پنل فرنگی یا این که کندانسور کولر گازی اسپلیت شبیه با رادیاتور خودرو است . در تصویر تحت میتوانید پنل فرنگی یک کولر گازی را ملاحظه کنید . درصورتی که در خانه خویش یک دستگاه کارواش خانگی دارید با یاری این دستگاه نصیب پشتی و اطراف کندانسور را با اب مالامال فشار بشویید و همت نمایید اثری از ذرات گرد و غبار و کثیفی بر روی ان باقی نماند . در شرایطی‌که نیز دستگاه کارواش خانگی ندارید میتوانید با امداد یک شیلنگ آب این کار را به راز انجام برسانید . سرویسکار کولر گازی در تهران

شستشوی پنل خارجی کولر گازی

در زمان انجام شستشو اصلا نگران اسیب وصال به موتور دستگاه نباشید . موتور کولر به نحوی پباده سازی شده‌است که تماما در قبال آب عایق بوده و ذرات اب به هیچ وجه در باطن ان نفوذ نخواهند کرد .

بعداز اتمام شستشو میان یک تا دو ساعت اسپلیت را روشن نکنید و طاقت فرمایید تا تماما کم آب شود . بعداز گذشت این دوران زمان می‌توانید کولر خویش را روشن نمایید و از سرمای شادی بخش آن برخوردار گردید .

در زمان انجام این کار به‌این نکته دقت داشته باشید که پره های دستگاه مضاعف میباشند و بایستی همت فرمایید پاشش اب را به باطن کندانسور به طوری انجام دهید که در اثر فشار اب این پره ها مبتلا خمیدگی نشوند و بر روی نیز قرار نگیرند . در‌صورتی‌که این موردها را رعات فرمائید و فعالیت شستشو را هم به نیکی انجام دهید , میتوانید با همین کار معمولی سرمای دوچندان بیشتری از کولر گازی خویش اخذ فرمایید .

آموزش دوم : مخصوص اشخاص آشنا با مسائل فنی

چنانچه شما بخشی از کسانی می‌باشید که مقداری با مساله فنی اشنایی دارید خوبتر است گذشته از شستشوی کندانسور درب بالایی آن را با پیچ گوشتی مطلوب گشوده فرمایید . درب بالایی کولر گازی و محل پیچ های آن به خیر در صورت تحت معین شده‌است . بعداز مفتوح کردن درب بالایی کندانسور می بایست فین های جان دار در آن را با یاری فشار آب شیلنگ و یا این که دستگاه کارواش خانگی با توجه بشویید و کارایی فرمایید هیچ مدل ذرات گرد و غبار را بین فین ها باقی نگذارید .

بعداز نظافت کردن فین ها , نوبت به باکس برق کناری آن می‌رسد . عملکرد نمائید تمام گرد و غبار موجود در باکس و میان سیم ها را منزه فرمایید . نیز چنین پیچ های حفظ کننده سیم ها را هم به طور کامل محکم فرمائید تا در طول روشن کردن کولر صداهای ناشی از آن به شدت کاهش پیدا نماید . بعد از انجام این فرآیند درب بالایی اسپیلت را به وضعیت اول خویش برگردانید .

سرویس کولر گازی

کولر گازی

شستشوی پنل خارجی کولر گازی اسپلیت و ایستاده

با انجام همین شغل های در ظاهر معمولی و پیش پا افتاده میتوانید بازدهی کولر گازی خویش را به طور قابل مراعات ای ارتقا داده و مصرف برق آن را هم کاهش دهید . نیز چنین همین شغل های معمولی عمر کولر شما‌را ارتقا داده و بازدارنده از حاد شدن آن در زمستان خواهد شد . مقایسه ی هزینه ی تعمیرات انواع کولرگازی در مراکز خدماتی دستگاه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!