فرایند جمع آوری و حمل پسماندهای ساختمانی و عمرانی با توجه به توسعه ساخت و سازها

امروزه با ارتقا بی رویه جمعیت شهر تهران و توسعه ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی , همینطور تخریب و نوسازی ساختمان ها , میزان پسماندهای ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری در حالا ارتقا است . وجود پسماند های ساختمانی و عمرانی , بحران ها متعددی را ازجمله آلودگی های زیست محیطی , بدمنظرگی فضای شهر , مرگ و میر اشخاص در اثر برخورد ماشین ها با نخاله های مو جود درمعابر بویژه در تاریكی شب را به مسایل قبل افزود . برهمین اساس اداره رئیس پسماند با اعتنا به هدف ها حیاتی خویش مبادرت ها تحت را جهت جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی از طرف بخش محرمانه , انجام می‌دهد :

صدور مجوزهای واجب جهت وسایل نقلیه به خواسته حمل و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی

باز بینی مسیر رفت و آمد خودرهای حامل پسماندهای ساختمانی و عمرانی , قابل بازیافت , فاضلاب و متوقف نمودن اتومبیل در صورت نداشتن مجوزهای ضروری
سوق‌دهی وسایل نقلیه حمل کننده انواع پسماندی ساختمانی و عمرانی , فاضلاب و لجن در راستای مراكز تخلیه مجاز و دوری از تخلیه در محل ی غیر مجاز
كنترل همیشگی محورهای حیاتی , جاده های كمربندی , گلوگاههای محل ورود شهر

خودداری از تخلف ها در هر تراز از عملیات خاک برداری , بارگیری , حمل و تخلیه خاک و نخاله

شناسایی و معرفی صنعت های و كلیه ایجاد كنندگان پسماندها به اداره به خواسته عقد قرارداد فیمابین بر اساس حمل و تخلیه بهداشتی و مجاز در محل های رقم خورده
ساخت و ساخت جاده های مطلوب به خواسته دسترسی آسوده به محل های تخلیه مجاز
اجرای طرح های بازیافت و تبدیل مصالح ساختمانی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی
حمل نخاله ساختمانیهمینطور اداره مدیریت پسماند , بیشترین توان اجرایی و بكارگیری امكانات صرف دو بخش بیشتر تحت می شود : اصلاح خاک های آلوده به هیدروکربن های نفتی به روش ترکیبی زمین پالایی - گیاه پالایی

الف – صادر شدن مجوزهای اجرای عملیات خاكبرداری , بارگیری , حمل و تخلیه مجاز جهت گونه های وسایل نقلیه و رسیدگی به تخلف ها .

ب – گشت زنی دائمی در محورها و جاده های دارای اهمیت شهر توسط خودروهای ویژه با همكاری نیروهای اجراییات شهرداری و پند و رانندگی , به خواسته شناسایی و متوقف نمودن خودروهای فعال در پروسه گوناگون دفع خاک و نخاله , ضایعات و پسماندهایی كه فاقد مجوزهای ذی‌ربط می‌باشند . بر روی خودروهای گشت زنی و کامیون های ویژه حمل نخاله GPS نصب می‌باشد و با تفاهم طومار در میان این اداره و اداره در دست گرفتن ترافیک , ماموران گشت زنی با به کار گیری از دوربین های در اختیار , به خواسته آنالیز و دوری از تخلیه غیر مجاز بعضا از کامیون داران خاطی , بر اتوبان های شهر کنترل و محاسبه دارا‌هستند

حمل نخاله ساختمانی به وسیله خاور , کمپرسی , کامیون
بارگیری , حمل و تخلیه ( ضایعات ) نخاله ساختمانی
با نیسان , خاور , کمپرسی , کامیون با قیمت ارزان و در محل مجاز
بارگیری , حمل و تحویل مصالح ساختمانی با قیمت ارزان در تهران

لطفا خرید خویش را صرفا به طور حضوری انجام دهید و پیش از آن هیچ پولی را واریز نکنید

گزارش اطلاع رسانی راهنمای خرید امن

از اولِ ده سال ۱۳۴۰ پسماند های شهر تهران به دره‌ای در آبعلی منتقل شده و در‌این محل سوزانده می شد . عملیات سوزاندن پسماند از سال ۱۳۵۶ درین محل متوقف و از آن پس پسماند درین محل دفن شوید . بدلیل قربت از مکان به رودخانه و آلودگی های زیست‌محیطی ناشی از دفن پسماند در محدوده راءس دفن و با دقت به ضرورت مراقبت محیط زیست به امر معاونت متشخص وقت سرویس ها شهری شهرداری تهران از شش ماهه دوم سال ۱۳۶۹ دفن پسماند در گود آبعلی ممنوع شد . از اولِ افتتاح تا توقف دفن پسماند حدود۵۰ تا۶۰ درصد پسماندهای شهر تهران که بیشتر آنان مرتبط با ۱۳ ناحیه تهران بود در این جا دفن شوید . از نصفه دوم سال ۱۳۶۹ تا به امروز از راس پردازش و دفع آبعلی تنها جهت دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی تولیدی شهر تهران استعمال می شود . به مراد دوری از هدر رفتن مصالح ساختمانی و با انگیزه کاهش میزان دفن و تولید منشا درآمد , در محل گود آبعلی , امکانات واجب جهت بازیافت شن و ماسه از خاک و نخاله با گنجایش اسمی ۱۲۰ هزار تن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

مراکز دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر تهران

گودهای اثبات :

مجتمع پردازش و دفع آبعلی : بنا شده در جاده آبعلی , جنب توقفگاه کمپانی اتوبوسرانی حمل مکانیزه نخاله های ساختمانی و عمرانی و مقایسه ی ان با روش های معمولی حمل نخاله

مجتمع پردازش و دفع آبعلی بزرگترین مرکز دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران است

کهن ترین راءس دفع این گونه پسماندها در شهر تهران می‌باشد . این راءس تحت عنوان یک نقطه قوت برای مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران است . تخلیه نخاله

حمل نخاله ساختمانیمجتمع پردازش ودفع آرادکوه ( کهریزک ) : کیلومتر ۲۳ جاده دیرباز تهران – قم

بعداز مجتمع پردازش و دفع آرادکوه , مجتمع آرادکوه مهم‌ترین مرکز دفع این گونه پسماند ها در تهران است , این راس به طور روزمره پذیرای پسماندهای ساختمانی و عمرانی پهنه جنوب شرق تهران میباشد .

گودهای متغیر :

گودهای متغییر بسته به نیاز مراجعین و وضعیت متعدد , به طور فعلا و تا لبریز شدن گود متبوع جهت دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران مورد به کارگیری قرار میگیرند .
حمل نخاله با نیسان کمپرسی و تهیه مصالح ساختمانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!