نکاتی اساسی در رابطه استاندارد رنگ لوله های موتور منزل

رنگ کاری لوله های موتروخانه

رنگ لوله موتور خانه

گزینش رنگ هر لوله یا این که اجزای دیگر لوله کشی موتورخانه , بایستی برابر جدول های داده شده باشد و هر دسته تغییر‌و تحول رنگ احتمالی در گزینش رنگ , بایستی همپا با تایید دستگاه نظارتی باشد .

رنگ هایی که تحت عنوان آستری به کار برده می شود باید متناسب با رنگ هایی باشد که تحت عنوان رنگ پایانی روی آن‌ها طولانی تر می شود تا هماهنگی حتمی وجود داشته باشد .

پیش از آنکه لوله کشی موتورخانه آزمایش و تایید شود , نباید استارت به نقاشی کردن کرد .

قبلی از این‌که رنگ کاری پایانی تایید شود , لوله و دیگر اجزای لوله کشی نباید عایقکاری و یا این که توکار قرار داده شوند .

در صورتیکه بر روی سطح ها فرنگی روکشی پارچه ای یا این که غیر پارچه ای کشیده شده ( برای مثال روکشی روی عایق لوله ) بایستی فورا بعداز اجرای روکش , نسبت به اجرای پوشش سریش یا این که رنگ آستری بر روی آن مبادرت کرد .

در وقتی که لوله و دیگر اجزای لوله کشی موتورخانه , گرم می‌باشند , نباید رنگ کاری صورت پذیرد .

قبلی از زدن رنگ پایانی بایستی رنگ آستری ( رزین ) تماما کم آب باشد .

هنگام رنگ کاری بایستی مواظب بود که پلاک ویژگی ها دستگاه های گوناگون موتورخانه , تماما پاک و فارغ از لکه باقی بمانند .

بعداز رنگ کاری باید لکه های رنگ احتمالی را تمیز کرد ( لکه هایی که در جریان رنگ کاری به دیوارها , کف ها و بقیه سطح ها همسایه پاشیده می شود ) .

صورت ۲ لوله های گوناگون با رنگ ها و نوارهای گوناگون از نیز غیر وابسته گردیده اند

رنگ لوله موتور خانه

محمدوده رنگ بندی لوله ها

سطح ها لوله , اجزای دیگر لوله کشی موتورخانه و بقیه قطعات فولادی , مسی و ترموپلاستیک و همینطور , روکش های پارچه ای و غیر پارچه ای عایق ها را مطابق با قانون ها معرفی شده , نقاشی کردن نمود . مگر در مواقعی که در نقشه ها و امر امور , روال دیگری معلوم شده باشد .

سطح ها لوله و بقیه اجزای سیستم لوله کشی موتورخانه و محل تکیه دادن های فولادی را که عایقکاری نمی‌شوند , باید با به کار گیری از یک پارچه رنگ پایانی و یک پارچه رنگ آستری , نقاشی کردن نمود .

درصورتی که رنگ کاری بعضی از اجزای لوله کشی در کارگاه آفریننده صورت گرفته باشد , حتمی نمی‌باشد به آن‌ها رنگ آستری زد و سطح ها فولادی گالوانیزه , نیازی به رنگ آستری ندارند .

سطح ها روکش عایق لوله و بقیه اجزای لوله کشی موتورخانه , بایستی پس از انجام یک پارچه اندود سریش و یا این که رنگ آستری غیرقابل نفوذ آب , دو دست هم نقاشی کردن پایانی شوند .

صورت ۳ مثال ای از رنگ بندی لوله های یک موتورخانه مسکونی

بر روی تمامی لوله ها و بقیه اجزای لوله کشی موتورخانه ساختمان و محل تکیه دادن ها ( با عایق یا این که فارغ از عایق ) که در معرض دور و بر های مرطوب یا این که خورنده فلزی قرار می‌گیرند , باید قبلی از مبادرت نمودن به نصب , با یک پارچه رنگ مقاوم در قبال گرما و رطوبت برای سطح ها گرم و یک لایه قیر برای سطح ها سرد , اندودکاری شود . این امر سطح ها فولادی گالوانیزه را مشتمل بر نمی‌شود .

تراز لوله ها و بقیه اجزای لوله کشی موتورخانه ساختمان و محل تکیه دادن هایی که نصب آن‌ها در هوای بیرون انجام می شود , بایستی با یک پارچه رنگ آستری و دو دست رنگ پایانی اندود شوند . دقت شود که بکار بردن رنگ آستری برای سطح ها گالوانیزه حتمی نمی‌باشد .

آماده ساختن سطح ها برای رنگ کاری لوله های موتورخانه ساختمان

سطح ها را باید برای اخذ رنگ آستری تماما مهیا نمود . همینطور صاف کردن و مهیا سازی سطح ها برای قبول رنگ پایانی حتمی است .

جهت برطرف کردن ناهمواری ها و زنگ , بایستی بر روی سطح ها لوله و بقیه اجزای لوله کشی موتورخانه , بعداز ساییدن , برس سیمی کشید و با به کار گیری از محلول های تمیز کننده سطح ها آنان را از هرگونه لکه , آلودگی , روغن و چربی پاک کرد . دقت شود که در صورتیکه پودر جوشکاری بر روی سطح ها فلزی ما‌نده باشد , بایستی با به کار گیری از بنزین ; آن را تمیز کرد .

صورت ۴ مثال ای از موتورخانه اجرا شده بوسیله همیاران بخش فنی وبسایت و رنگ بندی اصولی لوله ها

برای تمیز کاری سطح ها فولادی گالوانیزه موتورخانه , بایستی اسید استیک , جوش شیرین و یا این که بقیه محلول های قابل پذیرش بکار پیروزی و بعد از آن سطح ها را با آب شست و شو بخشید به طوری که لکه , آلودگی , روغن و چربی از روی سطح ها لوله از بین برود .

پیش از رنگ زدن , بایستی تماما سطح ها را کم آب کرد .

با به کار گیری از بتانه مطلوب , بایستی دندانه ها , سوراخ ها و بقیه ناهمواری های سطح ها موتورخانه را لبریز کرد و با صاف کردن نقاط پر رنگ , تراز یکنواخت و همواری را مهیا کرد .

لکه های کارگاهی , نقاط مجروح , جای پرچ ها و پیچ ها , پیش از زدن رنگ آستری بایستی دست کاری و بتانه کاری شده و مهیا رنگ آستری شوند . نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

بعداز اجرای لوله کشی موتورخانه و تست آن , سطح ها فرنگی برخی از اجزای لوله کشی ( به عنوان مثال , شیرها ) , که بر روی آن‌ها رنگ آستری یا این که رنگ پایانی کارگاه آفریننده پیاده شده‌است , باید تماما پاک , تمیز و عاری از هرگونه روغن و لکه شوند . بخش های مجروح شده مرتبط با به‌این سطح ها , باید با به عبارتی رنگ آستری اندودکاری شوند و بعد از آن رنگ پایانی با به عبارتی رنگ کارگاه آفریننده زده شود .

حتمی است سطح ها فرنگی گونه های محل تکیه دادن های فلزی لوله های موتورخانه , به به عبارتی ترتیب بیان شده در زمینه ی لوله ها , برای اعمال رنگ آستری و رنگ پایانی مهیا شوند . درصورتی که جزء محل تکیه دادن ها در باطن خاک , یا این که اجزای ساختمان قرار گرفته باشند , باید قبلی از رنگ پایانی و رنگ آستری , با یک پارچه ضدزنگ , اندودکاری شوند .

صورت ۵ به کار گیری از استاندارد رنگ ها و علامت ها , یاری شایانی به خدمت و عیب یابی لوله های موتورخانه می نماید

مال و ایجاد کرد رنگ :

رنگ آستری و رنگ پایانی به کار برده شده در رنگ کاری لوله ها و دیگر اجزای لوله کشی موتورخانه , محل تکیه دادن ها و روکش قسمت های عایق دار لوله , باید از برندهای استاندارد و پیش آمیخته شده و ایجاد کرد سازندگان دارای اعتبار که برای کار متبوع مطلوب بوده و گزینه تایید دستگاه های نظارتی می‌باشند , باشد .

رنگ بایستی در قوطی مهم سربسته , که دارنده برچسب کارگاه آفریننده یار با اسم تجاری , نماد , مال و گونه آن بررسی روش های تبدیل سرویس بهداشتی ایرانی به سرویس بهداشتی فرنگی در متن زیر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!